fredag den 7. december 2007

Julefrokost

Det er sæson for avisartikler om det vigtige emne: hvornår bør chefen forlade julefrokosten? I år har både Berlingske Tidende og Urban beskrevet emnet (og sikkert flere andre aviser). Urban citerer bl.a. i en artikel 28/11/2007 Vibeke Skytte fra Ledernes Hovedorganisation for:
"Jeg vil ikke sige, at chefen skal gå tidligt hjem, men han skal absolut ikke være den sidste. På et tidspunkt skal han lige så stille liste af og give medarbejderne et frirum"
De citerer også adm. dir. for Microsoft Jørgen Bardenfleth for:
"Julefrokosten er et meget godt spejlbillede af stemningen i virksomheden. Hvis stemningen er god, kan man godt feste sammen uden at tænke så meget på, at man er chefen"
Jeg er mest eing med Jørgen Bardenfleth. Så når jeg går tidligt i aften, er det nok mest fordi jeg blot er træt ;-)

3 kommentarer:

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Jørgen !

Jeg må jo give dig ret...chefer er også mennesker...og andre ansatte også...og nogen bliver trætte før andre...nogen gider sidde og drikke sig fulde og kværne løs om alt muligt efter kl. 12-02-stykker men de som ikke gider, går hjem....såre simpelt og respekt for det.....

Hører selv til dem, der gerne vil have noget ud af dagen imorgen...men skal da ikke sige sig fri for at kunne falde i og være tung og træt næste dag...men det er aldrig planen og heller ikke ret tit..

Venlig hilsen Anita

Jørgen Toldsted sagde ...

Jeg fik engang et råd af en erfaren "kursus-rotte", som jeg har fulgt (forsøgt at følge) siden: På kurser skal man i seng inden kl. 12, fordi efter 12 skrider tidsfornemmelsen - og hvis klokken for et øjeblik siden var 0.30 er den pludselig 3.15. ;-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Jørgen

Du har bare fået et godt råd...det er nemlig rigtigt at bliver man først ved med at hygge og feste og klokken bliver over tolv...så falder man meget lettere i og tager lige lidt mere vin, øl eller andet....og egentlig er man jo træt og holder sig kun vågen ved at drikke lidt mere...og er man på et seriøst kursus..så er det ikke sjovt at sidde og hænge næste dag...og man får jo heller ikke så meget ud af det....

Venlige tanker her en tirsdag aften..Anita.