fredag den 9. november 2007

LinkedIn - hvad jeg bruger det til

Jeg er blevet vældig glad for netværket LinkedIn, hvor jeg nu i et par år haft en profil. Jeg blev oprindelig gjort opmærksom på LinkedIn af Lise Juel Jørgensen. Jeg bruger primært LinkedIn til at holde kontakt med tidligere kolleger, forretningsforbindelser osv. Gennem en forbindelse på LinkedIn er det lettere senere at komme i kontakt, fordi jeg har adgang til opdaterede kontaktoplysninger - og fordi jeg ikke glemmer deres eksistens :-)

Det er også lettere at udnytte kontakten, i det tilfælde at jeg skulle have brug for det, når vi ved at forbinde os allerede har accepteret at vi kan kontakte hinanden.

Jeg har endnu ikke brugt LinkedIn til at opspore nye kontakter gennem netværkets netværk, men det er selvfølgelig hér netværket har sin allerstørste force. Hvis jeg f.eks. overvejede at søge job kan jeg via LinkedIn relativt hurtigt finde frem til relevante kontakter indenfor den pågældende branche, land og/eller virksomhed.

Hvis man vil læse mere om LinkedIn, og hvordan man kan optimere sin anvendelse af programmet, kan jeg anbefale Guy Kawasakis berømte blog , som jeg blev introduceret til af Abelone Glahn.

Ingen kommentarer: