tirsdag den 13. november 2007

Mit yndlingsted

Dong ding dong. Toget til Hamborg afgår fra spor 6 om få minutter.

Københavns hovedbanegård mandag aften efter et arrangement i Europabevægelsen om "Øl og Europa". Pludselig får jeg udlængsel. En ubændig lyst til at springe på toget til Venezia eller Schweiz.

Mit yndlingsted, ligger i den schweiziske by Sion (Wallis). Hvis man går op til borgruinen Tourbillon, og derfra ud i den lille "have" (ses til højre i billedet), så er man det dejligste sted jeg nogensinde har været. Jeg har været der fysisk 3 gange, så det er ikke bare en døgnflue. Jeg tager tit dertil i tankerne, hvis jeg har brugt for at samle kræfter og/eller slappe af. Også denne gang måtte jeg nøjes med den indre rejse - men det var nu heller ikke så ringe.

1 kommentar:

Kurt Toldsted sagde ...

Kære Jørgen - stedet er herligt. Man får lyst til at drage sydpå.